မြန်မာ့သမိုင်းထဲက ထမန် (သို့) သမန်းကျား(Burma Tiger-Man)

Posted on

သမန်း ကျား၏ မူလအမည် မှာ ရှမ်းစကား(ထမန် )ဖြစ်သည်။ ထမန်ကျား ဟု ခေါ်ရာမှ ကာလရွေ့လျား လာသော် သမန်းကျား ဖြစ်လာသည်။ ချင်းတွင်းမြစ်ညာတွင် (ထမံသည်) ထမံသီရွာ ဟူ၍ ရှမ်းလူမျိုးများ နေထိုင်ေ သာရွာ ယခုတိုင်ရှိသေးသည်။ အင်းတော်ကြီး အိုင်ဝန်းကျင်နှင့် ချင်းတွင်းမြ စ်ညာတွင် နေထိုင်ကြသော ရှမ်းနီလူ မျိုးတို့က လူမှဖြစ်သောကျားကို မော်လခေါင်ကျား ဟုခေါ်ကြသည်။

ထမန်တို့၏ ဘိုးဘွားများ

ထမန်တို့ သည် ရှမ်းလူမျိုးများဖြစ်ကြပြီး တစ်ချိန်က အင်းေ တာ်ကြီးအိုင် ဖြစ်လာမည့်နေရာတွင် စည်ခမ်း အမည်ရှိသည့်မြို့ကို တည်ထောင်နေထိုင်ခဲ့ကြသည်။ စည်ခမ်းမြို့ ရေအောက်ရော က်သွားပြီးနောက် ကျန်ခဲ့သော အဆက်အနွ ယ်များသည် အနောက်ဖ က်သို့ ရွှေ့ပြောင်းသွားကြပြီး အခြားသူများနှင့် သွေးနှောခြင်းမပြုဘဲ(အခြားသူများကလည်း ယင်းတို့နှင့် သွေးနှောခြင်းမပြု)သီးြ ခားနေထို င်ခဲ့ကြသည်။

အခြားသူများက ယင်းတို့ကို ထမန်များ ဟုခေါ်ကြသည်။ ထမန်တို့က လည်း မိမိတို့ပ ညာများကို သားစဉ်မြေဆက် သင်ကြားပေးခဲ့ပြီး ပြင်ပသို့ မပေါက်ကြားအောင် ထိန်းသိမ်းခဲ့ကြသဖြင့် ယင်းပညာတ တ်ကြောင်း အခြားလူများမ သိနိုင်ကြချေ။ ရှမ်းလေးမြို့ရာဇဝင်တွင် စည်ခမ်းမြို့မှ မင်းသားတစ်ယောက်သည် ကျားဖြူဘဝနှင့် တောလိုက်နေစဉ် တာပိန်မြစ် ညာရှိ တိုင်းပြည်တစ်ခုမှ ရေထဲမျှော လာသော အမျိုးသမီးတစ်ဦးနှင့် အိမ်ထောင်ကျရာမှ မွေးဖွားလာသော ကလေးများသည် နောင်ကြီးပြင်းလာချိန် တွင် မိုးညှင်း၊ မိုးကောင်းမြို့၊ မိုးမိတ်မြို့များကို တည်ထောင်သည်ဟု ပါရှိသည်။

ကျားအဖြစ်ပြောင်းလဲပုံ

ယင်းအတ တ်ကိုတတ်ေ သာသူသည် မိတ်ဆွေ တစ်ယောက်နှင့်အတူ တော ထဲဝင်သည်။ ကျားဖြစ်သွားချိန်တွင် အကိုက်မခံရစေရန် မိတ်ဆွေဖြစ်သူက သစ်ပင်အမြင့်ပေါ်တက်ပြီးနောက် ထမန်လူက အဝတ်အစား များချွတ်ပြီးေ နာက် သေးပေါက်ကာ ဂါထာရွတ်၍ ကျွမ်းပစ် လိုက်ပါက ကျားဖြူအဖြစ် သို့ ပြောင်းလဲသွားသည်ဟု ယူဆကြသည်။ ထို့နောက်အမဲလိုက်သည်။

အမဲကောင်ကိုချီယူ လာပြီး ပြန်လာချိန်တွင် မိတ်ဆွေဖြစ်သူက သစ်ပင်ပေါ်မှနေ၍ လူအဝတ်အစားများပြသပေးရသည်။ ထိုအခါ သတိပြန်လည်လာပြီး လူအဖြစ်ပြန်ရောက်ရှိလာသည်ဟု ဆိုကြသည်။ အက ယ်၍ ကျားဖြူသည် တောထဲတွင် မျက်စိလ ည်သွားပါက သို့မဟုတ် လူအဝတ်အစားကို ပြန်မတွေ့ရပါက လူပြန်မဖြစ်တော့ဘဲ တစ်သက်လုံး ကျားဘဝရောက် သွားတော့သည်ဟု ဆိုကြသည်။

အတတ်ပညာကို အသုံးပြုပုံ

ခရီးသွားလာ ရာတွင် လူခန္ဓာကိုယ်ဖြင့် သွားလာ သည်ထက် ကျားခန္ဓာကိုယ်ဖြင့် သွားလာသည်က များစွာသ က်သာခြင်း၊ အမဲလိုက်ရာတွင် လက်နက်ကိရိယာမလိုပဲ အချိန်ကုန်၊ လူပမ်း သက်သာခြင်းကြောင့် ယင်းလုပ်င န်းများတွင် အသုံးပြုသည်။ ယခုအခါ ယင်းအယူအဆများ ကွယ်ပျောက်သလောက်ရှိနေပြီ ဖြစ်သည်။

Crd from Wikipedia သမန်းကျား ရင်မသည်းဖိုရုပ်ပြ(၁၉၅၀)

Zawgyi Version

သမန္း က်ား၏ မူလအမည္ မွာ ရွမ္းစကား(ထမန္ )ျဖစ္သည္။ ထမန္က်ား ဟု ေခၚရာမွ ကာလေ႐ြ႕လ်ား လာေသာ္ သမန္းက်ား ျဖစ္လာသည္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ညာတြင္ (ထမံသည္) ထမံသီ႐ြာ ဟူ၍ ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ား ေနထိုင္ေ သာ႐ြာ ယခုတိုင္ရွိေသးသည္။ အင္းေတာ္ႀကီး အိုင္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမ စ္ညာတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ရွမ္းနီလူ မ်ိဳးတို႔က လူမွျဖစ္ေသာက်ားကို ေမာ္လေခါင္က်ား ဟုေခၚၾကသည္။

ထမန္တို႔၏ ဘိုးဘြားမ်ား

ထမန္တို႔ သည္ ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး တစ္ခ်ိန္က အင္းေ တာ္ႀကီးအိုင္ ျဖစ္လာမည့္ေနရာတြင္ စည္ခမ္း အမည္ရွိသည့္ၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ စည္ခမ္းၿမိဳ႕ ေရေအာက္ေရာ က္သြားၿပီးေနာက္ က်န္ခဲ့ေသာ အဆက္အႏြ ယ္မ်ားသည္ အေနာက္ဖ က္သို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသြားၾကၿပီး အျခားသူမ်ားႏွင့္ ေသြးေႏွာျခင္းမျပဳဘဲ(အျခားသူမ်ားကလည္း ယင္းတို႔ႏွင့္ ေသြးေႏွာျခင္းမျပဳ)သီးျ ခားေနထို င္ခဲ့ၾကသည္။

အျခားသူမ်ားက ယင္းတို႔ကို ထမန္မ်ား ဟုေခၚၾကသည္။ ထမန္တို႔က လည္း မိမိတို႔ပ ညာမ်ားကို သားစဥ္ေျမဆက္ သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ျပင္ပသို႔ မေပါက္ၾကားေအာင္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကသျဖင့္ ယင္းပညာတ တ္ေၾကာင္း အျခားလူမ်ားမ သိနိုင္ၾကေခ်။ ရွမ္းေလးၿမိဳ႕ရာဇဝင္တြင္ စည္ခမ္းၿမိဳ႕မွ မင္းသားတစ္ေယာက္သည္ က်ားျဖဴဘဝႏွင့္ ေတာလိုက္ေနစဥ္ တာပိန္ျမစ္ ညာရွိ တိုင္းျပည္တစ္ခုမွ ေရထဲေမွ်ာ လာေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ရာမွ ေမြးဖြားလာေသာ ကေလးမ်ားသည္ ေနာင္ႀကီးျပင္းလာခ်ိန္ တြင္ မိုးညွင္း၊ မိုးေကာင္းၿမိဳ႕၊ မိုးမိတ္ၿမိဳ႕မ်ားကို တည္ေထာင္သည္ဟု ပါရွိသည္။

က်ားအျဖစ္ေျပာင္းလဲပုံ

ယင္းအတ တ္ကိုတတ္ေ သာသူသည္ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ေတာ ထဲဝင္သည္။ က်ားျဖစ္သြားခ်ိန္တြင္ အကိုက္မခံရေစရန္ မိတ္ေဆြျဖစ္သူက သစ္ပင္အျမင့္ေပၚတက္ၿပီးေနာက္ ထမန္လူက အဝတ္အစား မ်ားခြၽတ္ၿပီးေ နာက္ ေသးေပါက္ကာ ဂါထာ႐ြတ္၍ ကြၽမ္းပစ္ လိုက္ပါက က်ားျဖဴအျဖစ္ သို႔ ေျပာင္းလဲသြားသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ထို႔ေနာက္အမဲလိုက္သည္။

အမဲေကာင္ကိုခ်ီယူ လာၿပီး ျပန္လာခ်ိန္တြင္ မိတ္ေဆြျဖစ္သူက သစ္ပင္ေပၚမွေန၍ လူအဝတ္အစားမ်ားျပသေပးရသည္။ ထိုအခါ သတိျပန္လည္လာၿပီး လူအျဖစ္ျပန္ေရာက္ရွိလာသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ အက ယ္၍ က်ားျဖဴသည္ ေတာထဲတြင္ မ်က္စိလ ည္သြားပါက သို႔မဟုတ္ လူအဝတ္အစားကို ျပန္မေတြ႕ရပါက လူျပန္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ တစ္သက္လုံး က်ားဘဝေရာက္ သြားေတာ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

အတတ္ပညာကို အသုံးျပဳပုံ

ခရီးသြားလာ ရာတြင္ လူခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ သြားလာ သည္ထက္ က်ားခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ သြားလာသည္က မ်ားစြာသ က္သာျခင္း၊ အမဲလိုက္ရာတြင္ လက္နက္ကိရိယာမလိုပဲ အခ်ိန္ကုန္၊ လူပမ္း သက္သာျခင္းေၾကာင့္ ယင္းလုပ္င န္းမ်ားတြင္ အသုံးျပဳသည္။ ယခုအခါ ယင္းအယူအဆမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သေလာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။

Crd from Wikipedia သမန္းက်ား ရင္မသည္းဖို႐ုပ္ျပ(၁၉၅၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *