မြန်မာ့သမိုင်း ထဲက “ဇဝနယက္ခ ကျော်ခေါင်”ဘွဲ့ရ ထူးထူးဆန်းဆန်း တစ္ဆေစစ်သူကြီး တစ်ဦး

Posted on

မြန်မာ့ သမိုင်းထဲ မှာသေဆုံး ပြီးမှတေ စ္ဆဘဝနဲ့စ စ်တိုက်ထွက်ခဲ့တဲ့ စစ်သူကြီး တဦးရှိခဲ့ ပါတယ်။ သူကတော့ နောင်တော်ကြီး မင်းလက်ထ က်မှာေ ပါ်ပေါက်ခဲ့တဲ့ ဗိုလ်ဥဒိ န်ကျော်ခေါင် ဆိုသူပါ ။နောင် တော်ကြီးမင်းက ဇင်းမယ်ကို ချီတက်တို က်ခိုက်စေ ခဲ့တဲ့ တပ်မှာပါသွား ခဲ့ပြီး လမ်း ခရီးမှာ သေ ဆုံးခဲ့သူပါ။

သေဆုံးပြီးတဲ့နောက် တစ္ဆေဖြစ်ခဲ့ပြီး တစ်ညနော င်တော်ကြီးမင်း စက်တော်ခေါ်နေစဉ်မှာ မင်းကြီးခြေထောက်ကို လှုပ်နိုးခဲ့ပြီး မိမိသည်လမ်း တွင်သေ ဆုံးခဲ့ပြီးဖြစ်ေြ ကာင်းနှင့် ဆက်လက်ပြီး အမူတော်ကို ထမ်းလို ပါကြောင်း လျှောက်တင်ခဲ့တဲ့အတွက် မင်းကြီးက လက်ခံ ခဲ့ပါတယ်။

မုတ္တမမြို့မှာ ထားတဲ့ ကင်းတပ် ကို ယိုးဒယားတပ် များဝင်ရော က်တိုက်ခိုက်တ ယ်လို့ ကြားရတဲ့အ တွက် မြင်းသည်ကျော် ငသာနှင့် ငရွှန်း တို့ကို ထောက်လှမ်းဖို့ မုတ္တ မသို့စေလွှတ် ခဲ့ပါတယ်။ ရက်ပေါင်းများစွာ ကြာတဲ့အထိပြ န်ရောက် မလာတဲ့အတွက် တစ္ဆေဥဒိန်ကျော်ေ ခါင်ကိုတစ်ချ က်လွှတ်အမိန့်နဲ့ မု တ္တမကို စုံစမ်းဖို ့စေလွှတ်ခဲ့ပါတယ်။

နေ့ချင်း ပြန်ရောက်လာပြီး ယိုးဒယားတ ပ်များတိုက်ခိုက် သည်မှာ မဟုတ်မှန်ကြောင်း နှင့် ကင်းတပ်မှာ ပုံမှန်အတိုင်း သာရှိနေကြောင်းလျှော က်တင်ပါတယ်။

နောင်တော်ကြီး မင်းက ယုံေ တာ်မမူ၍ ထပ်မေးရာ – မင်းကြီးစေလွှတ်သ ည့်အထောက်ေ တာ်များကို တောင်ငူမြို့ခေ ပါင်းချောင်းအ နီးတွင် စခန်းချနေ သည်ကိုတွေ့သည့် အတွက် သစ်ကိုင်းများကိုချိုးပြ ၊ သစ်ကိုင်းကိုလှုပ်ပြ၍ ခြောက်လှ န်ခဲ့သေးကြောင်း လျှောက် တင်ပါတယ်။

မကြာမီ အထောက်ေ တာ်များပြန်ေ ရာက်လာသဖြင့် မေးမြန်းရာ မုတ္တမကင်းတပ်အေ ထွအထူး မရှိသည်မှာ မှန်ကန်ပါကြောင်း ၊ ခပေါင်းချောင်း အနီးတွင် ခြောက်လှ န့်သည်မှာလည်း မှန်ပါကြောင်း သိရှိရလို က်ရပါတယ်။နောင်တော်ကြီးမင်းက တစ္ဆေ အားဘွဲ့ပေးရန် အတွက် ကိုယ်ထင် ပြခိုင်းပါတယ်။

တစ္ဆေက မိမိရုပ်မှာအလွ န်ဆိုးရွား ပျက်စီးနေပြီး ကြောက်မက်ဖွယ်ြ ဖစ်နေသဖြင့် မပြဝံ့ပါဟု ပြန်လေ ျှာက်တဲ့အတွက် “ဇဝနယက္ခ ကျော်ခေါင်” လို့ေ ရးထားသော ရွှေပြားကို ကလပ်ပေါ် တွင်တင်ထားပြီး ယူေ စပါတယ်။ ဘွဲ့ရွှေပြားနှင့် ကြိုးတို့သည် ကလပ်ပေါ်မှ သူ့အလို လိုရွေ့သွားပြီး ထုပ်ေ လျှာက်ကြားမှာ တက်ချိ တ်နေတာကို မှူးမတ်အားလုံးမြင်သွားပြီး ကြောက်လန့် ကုန်ကြပါတော့တယ်။

ဒီအ ကြောင်းကို လှေသင်း အတွင်း ဝန်မင်း မဟာဇေယ သင်္ခယာ က “တဇ္ဇတ္ထဒီပနီ” ကျမ်းတွင်မှတ် တမ်းတင် ထားခဲ့သလို ဦးဖျော်ရဲ့ ပလိပ်စားဧချင်း (ခေါ်) စဥ့်ကူးမင်းေ ရွှ နားတော်သွင်းဧချင်း မှာ ထ ည့်သွင်းဖွဲ့ဆိုခဲ့ပါတယ်။ သမိုင်းမှတ်တမ်းထဲမှ ထူးခြားတဲ့အေြ ကာင်း အရာတစ်ရပ် အဖြစ်ဗဟုသုတ အနေနဲ့ ထုတ်နှုတ်ြ ပခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ Credit – မောင်ခင်မင်(ဓနုဖြူ)

Zawgyi Version

ျမန္မာ့ သမိုင္းထဲ မွာေသဆုံး ၿပီးမွေတ စၧဘဝနဲ႔စ စ္တိုက္ထြက္ခဲ့တဲ့ စစ္သူႀကီး တဦးရွိခဲ့ ပါတယ္။ သူကေတာ့ ေနာင္ေတာ္ႀကီး မင္းလက္ထ က္မွာေ ပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ဥဒိ န္ေက်ာ္ေခါင္ ဆိုသူပါ ။ေနာင္ ေတာ္ႀကီးမင္းက ဇင္းမယ္ကို ခ်ီတက္တို က္ခိုက္ေစ ခဲ့တဲ့ တပ္မွာပါသြား ခဲ့ၿပီး လမ္း ခရီးမွာ ေသ ဆုံးခဲ့သူပါ။

ေသဆုံးၿပီးတဲ့ေနာက္ တေစၧျဖစ္ခဲ့ၿပီး တစ္ညေနာ င္ေတာ္ႀကီးမင္း စက္ေတာ္ေခၚေနစဥ္မွာ မင္းႀကီးေျခေထာက္ကို လႈပ္နိုးခဲ့ၿပီး မိမိသည္လမ္း တြင္ေသ ဆုံးခဲ့ၿပီးျဖစ္ေျ ကာင္းႏွင့္ ဆက္လက္ၿပီး အမူေတာ္ကို ထမ္းလို ပါေၾကာင္း ေလၽွာက္တင္ခဲ့တဲ့အတြက္ မင္းႀကီးက လက္ခံ ခဲ့ပါတယ္။

မုတၱမၿမိဳ႕မွာ ထားတဲ့ ကင္းတပ္ ကို ယိုးဒယားတပ္ မ်ားဝင္ေရာ က္တိုက္ခိုက္တ ယ္လို႔ ၾကားရတဲ့အ တြက္ ျမင္းသည္ေက်ာ္ ငသာႏွင့္ ငရႊန္း တို႔ကို ေထာက္လွမ္းဖို႔ မုတၱ မသို႔ေစလႊတ္ ခဲ့ပါတယ္။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတဲ့အထိၿပ န္ေရာက္ မလာတဲ့အတြက္ တေစၧဥဒိန္ေက်ာ္ေ ခါင္ကိုတစ္ခ် က္လႊတ္အမိန႔္နဲ႔ မု တၱမကို စုံစမ္းဖို ့ေစလႊတ္ခဲ့ပါတယ္။

ေန႔ခ်င္း ျပန္ေရာက္လာၿပီး ယိုးဒယားတ ပ္မ်ားတိုက္ခိုက္ သည္မွာ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ႏွင့္ ကင္းတပ္မွာ ပုံမွန္အတိုင္း သာရွိေနေၾကာင္းေလၽွာ က္တင္ပါတယ္။

ေနာင္ေတာ္ႀကီး မင္းက ယုံေ တာ္မမူ၍ ထပ္ေမးရာ – မင္းႀကီးေစလႊတ္သ ည့္အေထာက္ေ တာ္မ်ားကို ေတာင္ငူၿမိဳ႕ေခ ပါင္းေခ်ာင္းအ နီးတြင္ စခန္းခ်ေန သည္ကိုေတြ႕သည့္ အတြက္ သစ္ကိုင္းမ်ားကိုခ်ိဳးၿပ ၊ သစ္ကိုင္းကိုလႈပ္ျပ၍ ေျခာက္လွ န္ခဲ့ေသးေၾကာင္း ေလၽွာက္ တင္ပါတယ္။

မၾကာမီ အေထာက္ေ တာ္မ်ားျပန္ေ ရာက္လာသျဖင့္ ေမးျမန္းရာ မုတၱမကင္းတပ္ေအ ထြအထူး မရွိသည္မွာ မွန္ကန္ပါေၾကာင္း ၊ ခေပါင္းေခ်ာင္း အနီးတြင္ ေျခာက္လွ န႔္သည္မွာလည္း မွန္ပါေၾကာင္း သိရွိရလို က္ရပါတယ္။ေနာင္ေတာ္ႀကီးမင္းက တေစၧ အားဘြဲ႕ေပးရန္ အတြက္ ကိုယ္ထင္ ျပခိုင္းပါတယ္။

တေစၧက မိမိ႐ုပ္မွာအလြ န္ဆိုးရြား ပ်က္စီးေနၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ျ ဖစ္ေနသျဖင့္ မျပဝံ့ပါဟု ျပန္ေလ ၽွာက္တဲ့အတြက္ “ဇဝနယကၡ ေက်ာ္ေခါင္” လို႔ေ ရးထားေသာ ေရႊျပားကို ကလပ္ေပၚ တြင္တင္ထားၿပီး ယူေ စပါတယ္။ ဘြဲ႕ေရႊျပားႏွင့္ ႀကိဳးတို႔သည္ ကလပ္ေပၚမွ သူ႔အလို လိုေရြ႕သြားၿပီး ထုပ္ေ လၽွာက္ၾကားမွာ တက္ခ်ိ တ္ေနတာကို မႉးမတ္အားလုံးျမင္သြားၿပီး ေၾကာက္လန႔္ ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။

ဒီအ ေၾကာင္းကို ေလွသင္း အတြင္း ဝန္မင္း မဟာေဇယ သခၤယာ က “တဇၨတၳဒီပနီ” က်မ္းတြင္မွတ္ တမ္းတင္ ထားခဲ့သလို ဦးေဖ်ာ္ရဲ့ ပလိပ္စားဧခ်င္း (ေခၚ) စဥ့္ကူးမင္းေ ရႊ နားေတာ္သြင္းဧခ်င္း မွာ ထ ည့္သြင္းဖြဲ႕ဆိုခဲ့ပါတယ္။ သမိုင္းမွတ္တမ္းထဲမွ ထူးျခားတဲ့ေၾအ ကာင္း အရာတစ္ရပ္ အျဖစ္ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ ထုတ္ႏႈတ္ျ ပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Credit – ေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *