၅နှစ် သားလေး နဲ့ မြန်မာတစ်ပြည်လုံး ဟိုလေးကျော်ခဲ့သူ ပိဋကတ်မောင်ထွန်းကြိုင် အကြောင်း

Posted on

လွန်ခဲ့သောနှ စ်ပေါင်း ၉ဝ-ကျော်ခန့် ကမြန်မာဗု ဒ္ဓဘာသာေ လာက၌ထူးခြားေ သာသူင ယ်ကလေးတ ဦးပေါ်ပေါက်ခဲ့ဖူးသ ည်။ သူသည်ဓမ္မ ကထိကမောင် ထွန်းကြိုင်ေ ခါ်ပိဋကတ်မောင် ထွန်းကြိုင်ဖြစ် သည်အသက်၅ -နှစ်ခန့်အရွယ်မျှနှင့်ပင် လူထုပရိသ တ်ရှေ့မောက်၌ တရားဟောပြော နိုင်သည်။

သူဟောသော တရားမှာလည်းအလွ န်နက်နဲသိမ်ေ မွ့သောဗုဒ္ဓတ ရားတော်ြ ဖစ်သည်။ “လေးသင်္ချေနှင့်က မ္ဘာတသိန်း၊ရှစ်သင်္ချေနှင့်ကမ ္ဘာတသိန်း၊တဆယ့်ခြောက် သင်္ချေနှင့်ကမ္ဘာတ သိန်းတိုင်တိုင်ပါရမြီ ဖည့်မှရ၍၊သ ဗ္ဗညုတရွှေဉာ ဏ်တော်ဖြ င့်ဟောကြားေ တာ်မူအပ်သောတ ရားတော်ကို ရိုရိုသေသေနာြ ကပါခင်ဗျား။

ကျွန်တော်မောင်ထွန်းကြို င်ကလေးကိုမရိုေ သကြပါနှင့်ခင်ဗျား’ဟူ၍အစ ချီကာဟောေြ ပာသည်။ဟောပြောရာ၌ဒုစရိုက်၁ဝ-ပါး၊ပုညကြိယာ၁ဝ-ပါး၊ပါရမီ၁၀-ပါး၊ ဒွတ္တိံသ၃၂-ပါး၊ ခန္ဓာ၅-ပါး၊ဗောဓိပက္ခိယတရား၃၇-ပါး၊ သမ္မပ္ပဓာန်၄-ပါး၊ဣဒ္ဓိပါဒ်၄-ပါး၊ ဣန္ဒြေ၅-ပါး၊ဗိုလ်၅-ပါးဗောဇ္ဈင်ရ-ပါး၊ မဂ္ဂင်၈-ပါး၊လက္ခဏရေး၃-ပါး၊ အပါယ်၄-ပါး၊စေတီ၄-ပါး၊ဂုဏ်တော်၉-ပါး စသည်တို့ကိုပါဠိ ဘာသာနှင့်တကွမြန်မာလိုအ နက်ပြန်၍ရှင်းလင်းေ ဟာပြောသည်။

ခက်ခဲနက်နဲသော အဘိဓမ္မာတရားကိုလ ည်းရှင်းလင်းဟောပြောသည် ။ထို့ပြင်ဗဋိစ္စ သမုပ္ပါဒ်တရားတော် ကိုလည်း ရှင်းလင်းဟောြ ပသည်။x“အဝိ ဇ္ဇာချုပ်လျှင်သင်္ခါရချုပ် ပါသည်။သင်္ခါရ ချုပ်လျှင်ဝိညာဉ်ချုပ် သည်။ဝိညာ ဉ်ချုပ်လျှင်နာမ်ရု ပ်ချုပ်သည်။နာမ်ရုပ် ချုပ်လျှင်သဠာယတနချုပ် သည်။သဠာယတ နချုပ်လျှင်ဖဿချု ပ်သည်။ဖဿ ချုပ်လျှင်ဝေဒနာချုပ် သည်။ဝေဒနာချုပ်လျှင်တ ဏှာချုပ်သည်။တဏှာချုပ်လျှ င်ဥပါဒါန်ချုပ်သည်။ဥပါ ဒါန်ချုပ်လျှင်ဘဝချုပ်သည် ။ဘဝချုပ်လျှင်ဇာတိချု ပ်သည် ။ဇာတိချုပ်လျှင်မရဏ ၊သောက၊ပရိဒေဝ၊ဒုက္ခံ၊ဒေါမ နဿ၊ဥပါယာသချုပ်ပါသည် ခင်ဗျား’စသည်ဖြင့်ကျကျနနတင်ြ ပဟောပြောသည်။

ထို့ပြင်သ က္ကာယဒိဋ္ဌိခွာသင့်ေြ ကာင်းကိုလည်း….x”ငါ့ကိုယ်၊ငါ့ရုပ်၊ငါ့နာမ်၊ငါ့ရွှေ၊ငါ့ငွေ၊ငါ့ လယ်၊ငါ့ယာ၊ငါ့ကိုင်း၊ငါ့ကျွဲ၊ငါ့မြင်း၊ ပစ္စည်း၊ငါ့သား ၊ငါ့သမီး၊ငါ့မယား ၊ငါ့အဆွေ၊ငါ့အ မျိုး၊ငါသာတတ်သည်၊ ငါသာမြတ်သ ည်၊ငါသာလိမ္မာသည် ၊ငါ့သာပညာရှိသ ည်ဆိုတာ သက္ကာယဒိဋ္ဌိကြီး ပါခင်ဗျာ။ အပါယ်ကြောက်လ င်ဒိဋ္ဌိကိုခွာကြပါခင်ဗျာ…’စ သည်ဖြင့်လည်းဟော ကြားသည်။ကြားနာ ရသူတိုင်း အံ့ချီးမဆုံး ရှိကြသည်။

သူသည်မြို့ရွာ အများသို့လွှည့်လည်တ ရားဟောခဲ့သ သည်။သူဟိုမြို့ ကဖိတ်သည်မြို့ကဖိ တ်နှင့်ရှိခဲ့သည် ။အံ့ချီးဖွယ်ကောင်းသြ ဖင့်လူပရိသတ်သာမ ကရဟန်းပ ရိသတ်များကပါ သူ့တရား ပွဲသို့လာရော က်ကြသည်။ ပရိသတ်၅ဝဝဝ-ကျော်၆ဝဝဝအ ထိစည်ကားခဲ့သည်။

ရန်ကုန်မြို့ရွှေတိဂုံေ စတီတော်ရှိဇရပ်များတွင်တေ န့တနေရာစီရွှေ့ပြော င်းဟောပြောခဲ့ရာ၁၁ -ရက်တိတိကြာ ခဲ့သည်။ပန်းတနော်ြ မို့နှင့်ညော င်တုန်းမြို့များ၌တ ရားဟော စဉ်မောင်ထွန်းကြိုင် ကမိမိသည်ယခင်ဘဝေ ဟာင်းကပန်းတေ နာ်မြို့မှယွန်းေ ကျာင်းဆ ရာတော်ဘု ရားကြီးဦးပဏ္ဍိစ ္စဖြစ်ခဲ့ဖူးကြော င်းပြောဆိုသည်။

သို့ပြောဆိုရာမှဦးပ ဏ္ဍိစ္စပုံပန်းသဏ္ဌာန်နှင့်လူ အမည်တို့ကိုလ ည်းပြောပြသည်။ ဆရာတော် ဦးပဏ္ဍိစ္စစီးခဲ့သောေ လှအမည်ကို လည်းပြောပြသ ည်။အားလုံးမှန်က န်နေပေသည်။ယွန်းကျော င်းဆရာတော်ဦးပ ဏ္ဍိစ္စမှာ၁၂ဝရ-ခုနှစ်တွ င်ဖွား၍၁၂၇၇-ခုတွ င်ပျံလွန်တော်မူခဲ့သည် ။

နည်းပိဋကတ်တော်တို ကိုကျွမ်းကျင်စွာတ တ်မြောက်သည်။မင်းတု န်းမင်းနှင့်သီပေါ မင်းတို့အထူးရိုသေ ပူဇော်ခြင်းကိုခံ ရသောရဟ န်းမြတ်ဖြစ်သ ည်။မန္တလေးတွင်သီ တင်းသုံးတော် မူရာမှ၁၂၄၇-ခုတွ င်သီပေါမင်းပါတော်မူေ သာအခါပန်း တနော်မြို့ယွန်း တိုက်ကြီးတွင်ပြော င်းရွှေ့သီတင်းသုံးတော် မူခဲ့သည်။

ထို့ပြင်မောင်ထွ န်းကြိုင်ကထိုစဉ် ကသက်ရှိထင် ရှားရှိနေသောယွ န်းကျောင်းတို က်အုပ်ဆရာတော် ဦးဇာဂရကိုလည်း“မောင်ဇာဂရ’ ဟုခေါ်ကာရင်းနှီးစွာပြောဆိုဆက် ဆံခဲ့လေသည်။မော င်ထွန်းကြိုင်သည်ပန်း တနော်မြို့ အပိုင်မင်း ဆယ်ရွာ ဇာတိဖြစ်သည်။ ၁၂၈၁-ခု၊ပြာ သိုလဆုတ်၂-ရက်၊အ င်္ဂါနေ့တွင်ဖွားမြ င်သည်။အဘ မှာကိုဘမောင်၊အမိ မှာမမယ်ရီဖြစ်သည်။ကို ဘမောင်နှင့်မမယ် ရီတို့သည်အလွန်ဆင်း ရဲကြသည်။ေ မာင်ထွန်းကြိုင်သည်၄-နှစ် သားအရွယ်တွင်မော် လမြိုင်ကျွန်း အပိုင်၊ကျုံလတာရွာ သို့ခေတ္တပြောင်းရွှေ့ပြီးစီး ပွားရှာကြသည်။

ကိုဘမောင်က ပျိုးနုတ်ကောက်စိုက် အလုပ်ကိုလုပ်သ ည်။မမယ်ရီကသင်ဖြူး ဖျာယက်သ ည်။ထိုနောက်မင်းဆ ယ်ရွာသို့တဖန်ပြန်လာ ကြသည်။လှေဖြင့်မိသား စုပြန်လာစဉ်ဘိုကလေးသို ့ရောက်သောအ ခါခေတ္တဝင်နားကြ သည်။ကို ဘမောင်တို့ကမိတ်ေ ဆွတဦးကိုသွားရောက်နှု တ်ဆက်သည်။ထိုေ နာက်ပြန်လည်ထွက်ခွာ မည်ပြုစဉ်မောင်ထွန်းြ ကိုင်ကသူတော်ေ ကာင်းအိမ် တအိမ်သို့ပို့ေ ပးပါ။တရားဟော လိုပါသည်ဆိုသည်။

သို့ဖြင့်ဦးရွှေစိုးဆိုသူ ၏အိမ်သို့အဘကပို့ပေးရာေ မာင်ထွန်းကြိုင်ကတရားဟောသ ည်။ထိုမှစ၍မော င်ထွန်းကြိုင်သည်တ ရားများဟောခဲ့ သည်။ထိုစဉ် ကအသက်၄-နှစ်နှင့်ဂ-လအရွယ်သာ ရှိပေသည်။မောင် ထွန်းကြိုင်ကိုဆရာတော် များနှင့်ရဟန်း လူထွက် များကပါဠိ စာပေများကိုမြေး မန်းကြရာရဲဝံ့မှန်ကန် စွာပင်ဖြေဆိုြ ပနိုင်ခဲ့သည်။မေးမြ န်းသောဆရာေ တာ်များတွင်ဆရာေ တာ်ဦးသုဘောဂလည်း ပါဝင်သည်။

ဆရာေ တာ်ဦးသုဘောဂမှာေ တာင်တွင်းကြီးမြို့မြောက် ဘက်၁၂မိုင်ကွာ အရပ်ရှိရဟန္တာကုန်း၌ သီတင်း သုံးတော်မူသော အရှင်သူမြတ်ြ ဖစ်သည်။ သက်တော်၆ဂ-နှစ်၊ဝါတော်၄ဂ-ဝါရှိသောတောရဆ ရာတော်ြ ဖစ်သည်။ဆရာေ တာ်ဘုရားသည်ေ မာင်ထွန်းကြို င်တရားဟော ရာဓနုဖြူမြို့သို့ြ ကွလာပြီးပါဠိကျမ်းဂန်လာ စာအချို့ကိုေ မးမြန်းတော်မူသည်။

မောင်ထွန်းကြိုင်က မကြောက်မရွံ့ပဲရဲဝံ့မှန်ကန်စွာေြ ဖဆိုပြခဲ့လေသည် ။ထိုခေတ်ကပိဋကတ်ေ မာင်ထွန်းကြို င်၏အမည်သ ည်မြန်မာတ နိုင်ငံလုံးပျံ့နှံ့ထ င်ရှားခဲ့သည်။သူ ့အကြောင်းကိုသတင်း စာများက လည်းရေးသားေ ဖာ်ပြကြသည်။စာအု ပ်များရေးသား၍လည်းထုတ်ေ ဝရောင်းချကြသည်။ထို့ပြင်သူ့အေ ကြာင်းကိုကဗျာများ ဖွဲ့ဆိုကြသည်။

သီချင်းများရေးစ ပ်၍လည်းသီဆိုကြသည်။ ယင်းတို့အနက်၁ ၂-လမ်းဆရာဖောင်ရေး သား၍နာမည်ကျော် အဆိုတော်မစိ န်မှုန်သီဆိုေ သာသီချင်း မှာအောက်ပါအတိုင်းြ ဖစ်သည်။

“ြ မတ်ဗုဒ္ဓာသာ သနာအတွင်းပေမို့၊ေ လာကုတ္တရာဘာသာအရင်း ကိုဖြင့်၊(သြော်) စာဓမ္မခံလင်းခဲ့တာကေ မာင်ထွန်းကြို …….အမည် ထူးပေ သည်။ဆ န်းပေသည်။(မှန်ပါပေအတည်)။အဘိဓမ္မာဓမ္မေသဘောကိုလ၊သု တ်ပိနေယာစာဖြေလို့ေ ဟာခဲ့တာကြော င့်၊ပြောဖွယ် အရပ်ရပ်မှာြ ဖင့်ကမ္ဘာတ ည်၊မြန်မာပြည်မှာြ ဖင့်ဓမ္မကထိက ပုဂ္ဂိုလ်ကျော်တဦး(၂ )။ထူးပေသည်။ဆန်းပေသည် ။(မှန်ပါပေအတ ည်)။တောင်ကျွန်းဇမ္ဗူဒီ၊ လက်ယာမြေမ ဟီ၊ဓမ္မာရွှေစီရွန်းလို့လာသည် ပန်းတနော်မင်းဆယ်နဂရ၊ခပင်းနယ် အဝဝ၊စံရမမီ(၂)။တွေးရစ်ဖို့ စကားအတည်၊ေ လးနှစ်သား ဇာမနည်။(၂) ၊ကိုဘမောင်အ မည်၊မမမယ်ရီ၊ပတ္တမြားေ ရွှကြုတ်မှာ၊အားထုတ်ခါပအ တည်။(ရှေးဘဝကု သလအညီ၊၂)ဓမ္မကထိ ကမောင်ထွန်းကြိုင်အမည်။၂)ပိဋက တ်သုံးပုံ၊နှုတ်ငုံဆောင်နိုင်ကြည်၊ဟုတ်ပေသ က်ပေသည်။အဘိဓမ္မာသ ဒ္ဒာသွင်းလို့၊ရင်း ဝဓနတည်ကြည်၊(၂)။(ထူးြ မတ်ပေသည်)၂။စာဂီအာသီ ပါရမီ၊မြန်မာပြည်အဝှန်းမှာ၊ထွန်းေ တာက်ခဲ့သည်။(ေ ရှးဘဝကုသလအညီ(၂) ၊ကထိက၊မောင်ထွ န်းကြိုင်အမည်(၂)ပိဋက တ်သုံးပုံနှုတ်ငုံေ ခဆာင်နိုင်ကြည်၊ဟု တ်ပေသည်။ဘဒ္ဒဤကမ ္ဘာမှတ်စရာတွေးကြည်၊သဗ္ဗဗုဒ္ဓာ ဆုပတ္ထနာတောင်းသည်။သ တ္တဝါအပေါင်းကိုအောင်ေ ကြာင်းမျှော်ရ ည်၊ရှိသမျှတောင်းကျွန်းမ ဟီ၊(၂)၊(ရှေးဘဝကုသလအညီ)(ဓမ္မကထိကမောင်ထွန်းကြိုင်အမည်၂)၊

ပိဋကတ်သုံး ပုံနှုတ်ငုံခေဆာ င်နိုင်ကြည်။ ဟုတ်ပေသ ည်။(ပတ်စာပိုး)ပိဋက တ်ရွှေစာပြေရွာအတွင်းမှာလ အသေအချာလ င်းခဲ့တာက၊ဓမ္မကထိက အခြေညီ၊သတ င်းကြားနှင့်မ ယုံကြည်၊အချို့ လူကပြောကြပေသပ၊ နဂိုမူလသဘောမှာတော့ ကုသလပါ ရမီ၊ရှုကြစို့စာသာ ကီရုပ် ပုံဖိုတိုဘလောက် ကိုလ၊အဟုတ်ပကြည်ညိုဖို့ရော က်ခဲ့တာကမပြတ်မ လပ်သပတကယ်ကြည်၊မော င်ထွန်းကြိုင်၏ ပါရမီ၊မြန်မာပြည်ဟံသာ ဝတီအတွင်း မှာလ၊ဖက်ပြိုင်လို့မသီ ၊စံတုမမီ၊ရှေးဘဝကကုသလ ပုညအတည်။(၁၂) လမ်းဆရာဖောင် ၊စားသွားန ဝင်အေးကြည်။(မစိန်မှုံ)ဆိုရပြန်တော့သည်။

”ထိုခေတ်က“ပိဋကတ်မောင်ထွန်းကြိုင်’အကြော င်းရေးသားထုတ်စာအုပ်များတွင်“ဝိသေသထူးသော၊ပုဂ္ဂိုလ်ထူး၊ဓ မ္မကထိက။သုံးဘဝ ကူးမောင် ထွန်းကြိုင်၏အတ္ထုပ ္ပတ္တိ”အမည်ရှိစာအုပ်မှာစုံလင်သ ည်။ယင်းကိုရန်ကု န်မြို့၊၁ဂ၅ဒါလဟိုဇီ လမ်း၊မောင်မြကြည် တံဆိပ်ထုစာ ပုံနှိပ်တိုက်ကထု တ်ဝေသည်။ထိုစာအုပ်တွင်ေ မာင်ထွန်းကြိုင်၏အ တ္ထုပ္ပတ္တိအကျဉ်းကိုလည်းေ ဖာ်ပြသည်။

ပန်းတနော်မြို့ ယွန်းကျောင်းဆရာေ တာ်ဘုရားကြီး၏ထေ ရုပ္ပတ္တိအကျဉ်းကိုလည်းေ ဖာ်ပြသည်။မော င်ထွန်းကြိုင်ဟောပြောသော တရားအချို့ကိုလည်းပူးတွဲပြသ ည်။မောင်ထွန်းကြိုင်အကြောင်း ဖွဲ့ဆိုသောကဗျာနှင့်သီချင်အချို ့ကိုလည်းဖော်ပြသည်။ထို့ပြင်ေ မာင်ထွန်းကြိုင်၏ဓာတ်ပုံ၊မောင့် ထွန်းကြိုင်ဖခင်ကိုဘမောင်၏ ဓာတ်ပုံ၊ယွန်းကျောင်းဆရာေ တာ်ဘုရားကြီးဦးပဏ္ဍစ္စ၏ပုံေ တာ်၊ထိုစဉ်ကလက်ရှိကျောင်း တိုက်ဆရာတော်ဦးဇာဂရ၏ ပုံတော်စသည်တို့ကိုပါဖော်ြ ပထားသည်။

ထိုစာအုပ်၌မောင်ထွ န်းကြိုင်၏အတ္ထုပ္ပတ္တိ အကျဉ်းကိုဖော်ပြ ထားသည်မှာအော က်ပါအတိုင်းဖြစ်သ ည်။x”ပန်းတနော်အ ပိုင်၊မင်းဆယ့်ရွာ၌၊မကွာတကွနေထိုင်ကြသော၊အဘမောင်ဘမောင်၊အမိမမယ်ရီတို့တွင်၁၂၈၁ခုနှစ်ပြာသိုလဆုတ်၂ရက်၊အင်္ဂါနေ့ည၉နာရီအချိန်၌၊ဘု န်းကံပါရမီနှင့်ယော က်ျားအာဇာနည်ဟု ဆိုအပ်သောသတို့ သားမောင်ထွန်းကြို င်ကိုဖွားမြောက်သန ့်စင်အောင်မြင်ခဲ့သည် ။

မောင်ထွန်းကြိုင်မှာ အသက်၄နှစ်နှင့်၆ လ၊သေးငယ်နူနယ်ေ သာအရွယ်ကပင်၊ြ မတ်စွာဘုရားဟောြ ကားတော်မူအပ်သော ငါးဖြာဓမ္မခန်၊ ရပ်နာမ်နှစ်ရပ်၊စွဲ ကပ်ဒိဋ္ဌိ,ကင်းဘိသ က္ကာ။သစ္စာမလပ်၊ပ ဋိစ္စသမုပ္ပါဒ်၊ရုပ်ဓာတ် စီစဉ်၊ဌီဘင်သေ ဘာတို့ဖြင့်ကောင်း စွာကောင်းစွာဟောေြ ပာနိုင်သည့်ပြင်၊မကြော က်မရွံ့၊စွန့်စွန့်စားစား၊ေ ယာက်ျားကောင်း ပီပီ၊တည်ကြ ည်သောသတ္တိထူး ၊သတ္တိမြတ်၊ဂုဏ်သ ကတ်နှင့်လည်းပြည့် စုံပေ၏။

မောင်ထွန်းကြိုင်မှာ၊ရှေးပုည ပါရမီစာဂီဘုန်းကံ။ရင့်သန်ခဲ့ေ ပရာ၊လူသာမန်တို့ကြံစည်ြ ခင်းငှာမရရာသောအဘိဓမ ္မာဒေသနာတော်ကိုလည်း၊မိ မိကိုယ်တိုင်၊ပိုင်ပို င်နှိုင်နိုင်၊ကြံ့ခိုင်ေ သာသဘောထားဖြ င့်ဆန်းပြားစွာေ ဟာကြားပေသ ည့်အတွက်၊လေးန က်လှစွာသောပရမ တ်တရားကိုမှ တ်သားနာယူဖို ့ရာ၊ကြွရောက်လာ ကြကုန်သောလူ ပရိသတ်ရဟ န်းပရိသတ်ပုဂ္ဂိုလ် တို့ကအထပ်ထပ်ေ ကာင်းချီးဩဘာေ ပးခြင်းကိုခံရပေသ တည်း။

ဓမ္မကထိကမော င်ထွန်းကြိုင်မှာမိ မိတရားဓမ္မဟောြ ပနေရာတွင်ကြွရော က်သောပရိသတ် အပေါင်းတို့က၊ဆုေ တာင်းမေတ္တာပို့သ လျက်၊ဉာဏ်ပူဇော်ြ ကသည့်ကြေးငွေအ သပြာတို့ကိုမိမိကို ယ်တိုင်၊တရားဟော ၍ရေစက်ချပြီးနော က်၊တဖန်ပြန်၍ငွေေ ကြးအသပြာတို့ကို စွန့်ကြဲပြန်လေသ ည်။

ဤသူငယ်လေးနှ စ်သက်သောအဝတ်မှာ သင်္ကန်းရောင်နှ င့်မခြားမနား။ဝါလဲ့လဲ့ရှိသောအ င်္ကျီရှည်ကေ လးကိုအမြဲဝတ်ေ လ့ရှိသည့်အပြင်၊ စိပ်ပုတီးကိုမပြမလ ပ်စိပ်၍နေလေ့ရှိ ၏။စိပ်ပုတီးကိုမိမိ ၏လည်တွင်အမြဲ လိုပင်ဆွဲဆင်၍ ထားလေ့ရှိပေသည် ။တရားဟောေြ ပာမည့်နေရာသို့ရော က်လျင်၊မိမိဘခင် ဦးခေါင်း၌ပေါင်းဆင် ထားသောပဝါကို အချွတ်ခိုင်းလျက်၊မိမိ အပါးတွင်အမြဲနေစေသ ည်။

ယွ န်းကျောင်းတို က်အုပ်ဘုန်းေ တာ်ကြီးဦးဇာဂရက အမိန့်ရှိသည်မှာမော င်ထွန်းကြိုင်မှာအလွ န်တရာမှသေးင ယ်နူနယ်သောအရွ ယ်ဖြစ်ရကားတရားေ ဟာရာတွင်လွန်စွာ ရှည်လျားသဖြင့်၊အ သက်၏အန္တရာယ်ဖြစ်မ ည်စိုး၍တောင်းပန်သ ည်မှာတနေ့လျှင်အချိန်အားြ ဖင့်နှစ်ကြိမ်ကျ၊တကြိမ်လျှင်နံ နက်အချိန်တွင်တနာရီ ခန့်မျှ၊နေ့လယ်အချိန်၌တ နာရီခန့်မျှဟောပါဟုေြ ပာကြားပါသော်လည်း ၊မောင်ထွန်းကြိုင်ကပြ န်ပြောသည်မှာလေး သင်္ချေနှင့်ကမ္ဘာတသိန်း၊ ရှစ်သင်္ချေနှင့်ကမ္ဘာ တသိန်း၊တဆယ့်ခြော က်သင်္ချေနှင့်ကမ္ဘာတသိန်း၊ြ ဖည့်ဆည်းပူးမှရေ သာတရားကိုဟောေြ ပာရပေလိမ့်မည်။

နိဗ္ဗာန်ရွှေပြည်မြ တ်သို့မရောက်သေးသ မျှကာလပတ်လုံး၊ သံသရာဝဋ်အတွင်းနစ်ေ မျာ၍လောက၌ပဋိ သန္ဓေနေခြင်းဆင်းရဲ၊အိုြ ခင်းဆင်းရဲ၊နာခြ င်းဆင်းရဲ၊သေခြင်းဆင်း ရဲတို့သည်ကားအလွ န်တရာကြောက်မက်ဖွယ်ေ ကာင်းသည်။ဒုက ္ခအမျိုးမျိုးနှင့်တွေ့ကြုံေ သာဘဝတမျိုးြ ဖစ်၍ဟောရမည်ဖြစ်ေ ကြာင်းပြန်ပြောေ လသည်။

မိမိမှာ”ဝတ်ကြောင် ပုဆိုး၊ကောင်းကျိုး မပေး”ဆိုသောစကား ကဲ့သို့သူတော်သူမြတ် တို့အရောင်အဝါဖြင့်ေ မှာင်တဏှာကင်းရှင်း ရန်တောထွက်ခြင်းတ ည်းဟူသောရည်သ န်ကိစ္စကိုကားခဏ ခဏပြောဆိုလေ့ ရှိကြောင်း။မောင် ထွန်းကြိုင်မှာပါဠိဘာသာ မှစ၍စီကုံးဖွဲ့နွဲ့ ထားသောစာ မျိုးတို့ကိုပင်မိမိအလိုအေ လျာက်ဖတ်ပြ နိုင် သည့်စွမ်းရည် ရှိသည့်ပြင်၊အက ္ခရာမှားသောစာများ ကိုပင်ပြင်ဆင်နိုင်သော သ တ္တိထူးလည်း ရှိပေသည်။

မိမိနာမည်ရေး လျက်၊၎င်းအောက် တွင်’သမ္မာသဗ္ဗုဒ္ဓမတုလ’ ဟူ၍အမြဲရေးသားလျက်ပါသည်။ အသင်္ခတဓာတ်၊မြ တ်သောနိဗ္ဗာန်ကိုမရ မီကာ လပတ်လုံး၊ဘုံသုံး ပါး၌ကျင်လည်မျောပါ ရကြကုန်သော သတ္တဝါအပေါင်းတို ့အား၊တရားဓမ္မဟောပြနိူ င်သောဘဝမျိုးတွင် သာအခါမလင့်၊အသင့်ဖြစ် ရပါလို၏ဟုတိုတိုပင် ဆုတောင်းလေ့ရှိသ ည်ပြင်၊အဆုံးစွန်သောဘဝတွ င်သဗ္ဗညုတရွှေဉာဏ် ရှင်ဖြ စ်ရပါလို၏ဟု ဆုတောင်း၏။

သူတော်ကောင်း၊သူမြ တ်လောင်းတို့၏ ဘုန်းကံပါရ မီရှိသည့်အလျာက် ၊မိန်းမများကိုလွန်စွာေ ရှာင်ရှားသည်။သူ ၏မိခင်မှတပါး အခြားေ သာမိန်းမများကို မိမိအပါးသို့လာမည်ကို ကားများစွာ စိုးရိမ်လေသ ည်။လမ်းသွားသော အခါမိန်းမများကိုဖယ်ကြ ပါဟုပြောလေ့ပြောထရှိ၏။မော င်ထွန်းကြိုင်မှာဘိုကလေးမြို ့၊မော်လမြိုင်ကျွန်း မြို့များတွင်တရားေ ဟာနေခိုက်၊ဆန်းကြယ်ေ သာစကားတခွန်း ကိုပြောေ ဟာထားလေသည်။

ထိုစကားမှာအခြား မဟုတ်။ပန်းတနော်မြို့ ကျမှသူ၏အဖြစ်အ ပျက်ကိုပြောပြမည်ဟုအန ည်းငယ်ပါရှိလေသည်။ထိုေ နာက်များမကြာမီပန်း တနော်မြို ့သို့ရောက်လာေ သာအခါမိမိသည်ဆွမ်းေြ ကွးသောအိမ်တ အိမ်မှာနေစဉ်၊၎င်းဆွမ်းေ ကျွးသောအိမ်၌ပ န်းတနော်မြို့အရပ်ရှိယွ န်းကျောင်းတိုက်၌ စာပို့ချလျက်နေေ သာ၊တိုက်အုပ် ဦးဇာဂရနှင့်အခြားဘု န်းတော်ကြီးများ ကိုမြင်သောအခါဦးဇဂ ရကိုသိသည်ဟု၊သူ့ အနီးတွင်ရှိသောလူများ ကိုမောင်ထွန်းကြို င်ကပြော၍“မောင် ဇာဂရ’’ဟုခေါ်ပြီးလျှင်အား ရရွှင်လန်းစွာဦးဇာဂရ ကိုယ်တော်၏ပေါင်ပေါ်သို ့တက်ထိုင်ပြီးအန ည်းငယ်စကားများကိုေြ ပာ၍မိမိသည် ၎င်းဦးဇာဂရကိုယ်ေ တာ်သီတင်းသုံးသော ယွန်းကျောင်းသို့တပါ တည်းလိုက်ပါ လျက်၊မိမိမွာရှေး ဘဝကထိုကျောင်းတွ င်ဆရာတော်ကြီးြ ဖစ်၍နေထိုင်ခဲ့ဖူးသည်။

မိမိနေထိုင် ခဲ့ဖူးသောအခန်းကိုအ ထူးတလည်ရှေးဦးစွာပြလေ သည်။မိမိအမ ည်တော်မှာဆရာေ တာ်ဖြစ်စဉ်ကဦး ပဏ္ဍိစ္စဟုအမည်ရှိသည် ဟုပြောပြလေသည် ။မိမိတရားဟောသွားေ သာမြို့ရွာဒေသ များတွင်ဦးဇာဂရကို ယ်တော်ကိုအထူးတလ ည်မိမိနှင့်တပါ တည်းပါစေလိုသော ဆန္ဒလည်းရှိပေသည်။

သို့မှသာလျှင် ရွှင်လန်းစွာနှင့်တရားေ ဟာပြောပေကြောင်း၊ထို့ပြင်ယွ န်းကျောင်းဆရာေ တာ်ကြီးဖြစ်စဉ်တောနယ်က တပည့်လက်သား များပင့်၍သွားလိုသော အခါမိမိစီးသားေ သာလှေနာမည်ကိုမော င်ထွန်းကြိုင်က ”ဘေဘကြီး”ဟုရုတ်တ ရက်ထုတ်တ်ဖော်ပြောပြလေ၏ ။ယွန်းကျောင်းအနီးအနားတွ င်ရှိသည့်ကိုပီကျက် ဥယျာဉ်တွင်းရှိသောေ ညာင်ပင်တပ င်တွင်မိမိသည်ပျံလွ န်တော်မှုပြီးလျှင်ပြီး ချင်းရုက္ခစိုးနတ်၃-နှစ်ေ ကျာ်ဖြစ်ပြီးမှယခု လက်ရှိမိခင်ဝမ်းမှာပဋိ သန္ဓေနေရ၍ဖွားမြင်လာေ ကြာင်း။

ထိုနောက်တ ဖန်ပြောပြပြန်သ ည်မှာမိမိအားယွန်းေ ကျာင်းတိုက်ကိုပြန်အပ် ရန်ပြောသောအ ခါဦးဇာဂရကိုယ်တော် ကမောင်ထွန်းကြိုင်သင်္က န်ဆီး၍ကိုရင်ကလေးဖြစ် လျှင်ကျောင်းတိုက်ကို အပ်ပါမည်ဟုပြော ထားရပေ၏။မောင် ထွန်းကြိုင်မှာ ဆရာတော်ြ ဖစ်စဉ်တွင်ဘုရား ဆုကိုအမြဲတောင်းလေ့ရှိ ၏။ဘုရားဆု ကိုမတောင်းသူများကား လူဖျင်းလူအ ဟူ၍မိန့်ကြားဖူးချေ သည်။ညောင် တုန်းမြို့၌၁၂၈၆-ခု၊တ န်ဆောင်မုန်းလကွယ်နေ့က တရားမဟောမီရဟ န်းပရိသတ်လူ ပရိသတ်၅ဝဝဝ-ေ ကျာ်၊၆ဝဝဝခန့်ရှေ့တွင်မိ မိသည်ရှေးဘဝကယွန်းေ ကျာင်းဆရာတော်ဖြစ်ခဲ့ဖူး ၍အမည်တော်မှာဦး ပဏ္ဍိစ္စဖြစ်ကြောင်း၊ ဦးပဏ္ဍိစ္စပုံသ ဏ္ဌာန်ကိုလ ည်းအထူးတူေ အာင်ပြောပြသွားေြ ကာင်း။

ထို့ကြောင့်မြန်မာြ ပည်အတွင်းမှီတင်းေ နထိုင်ကြကုန်သောသူေ တာ်ကောင်းအေ ပါင်းတို့သည်မိမိတို့နို င်ငံတော်တွင်အံ့ဖွ ယ်သရဲထူးကဲသော ဘုန်းပါရမီဝသီဓာတ် ခံတို့နှင့်အမှန်ပြ ည့်စုံသောသူတော်ေ ကာင်းဖြစ်သည့် အံ့တိုင်းမောင်ထွန်း ကြီးမှာလောကီအကျိုး ကိုစက်ဆုပ်ရွံ ရှာသောအလိုအာသာ လည်းရှိရကားေ မတ္တာကရုဏာရှေ့ထား လျက်မောင်ထွန်း ကြိုင်အားရှည် လျားမြ င့်ကြာခန္ဓာညွန့် လျက်၊ကုသိုလ်ဆက်ဖို့အ သက်ရှည်ရာရှ ည်ကြောင်းဆုေ တာင်းဆုယူပြုတော် မူကြပါစေကုန်သတည်း။

ဤကားထိုစဉ် ကမောင်ထွန်းကြိုင် အကြောင်းရေးသားဖော်ြ ပသောအတ္ထုပ ္ပတ္တိအကျဉ်းချုပ် များထဲမှတ ခုပင်ဖြစ်သည်။မော င့်ထွန်းကြိုင်သ ည်သုံးနှစ်ခန ့်ကျော်ကြားထ င်ရှားပြီနောက်တစ တစရိုးသွား ကာနာမည်တဖြ ည်းဖြည်းမှေးမှ န်သွားသည်။ေ နာက်ပိုင်းတွင်သူ့ အမညကိုမကြားရတော့ေ ပ။ထိုအတွင်းသူသ ည်အိန္ဒိယပြည်သို့သွားေ ရာက်ကာဘုရား ဖူးသည်။မြန်မာပြည် သို့တော်တော်နှင့်ပြန် မလာ။အိန္ဒိယတွင်စာေ ပပညာနှင့်နက္ခတ်ဗေဒပညာတို ့ကိုသင်ယူသည်။ထိုေ နာက်မြန်မာပြည်သို့ပြန်လာ မိဘများနှင့်အတူမ င်း ဆယ်ရွာတွင်နေထိုင် သည်။ထိုနောက်ရန် ကုန်မြို့သို့ပြောင်းရွှေ့လာြ ပီးဗေဒင်ပညာဖြင့်အ သက်မွေးဝမ်းေ ကျာင်းပြုေ နသည်မှာယနေ့အထိဖြ စ်သည်။ဦးထွန်းကြိုင် သည်ယနေ့ဗေဒင်ဟောရာ တွင်ဦးထွန်းကြိုင်အမည်ဖြင့်မ ဟုတ်။အခြားနာ မည်တခုကို ခံယူ၍ဟောပြောနေပေ သည်။ #ဆရာမင်းယုဝေ#winhlaingoo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *